Reklama outdoorowa – co to jest i jakie ma zalety?

Reklama outdoorowa (OOH) na polskim rynku zdobyła ugruntowaną pozycję nie tylko wśród dużych firm – interesują się nią coraz chętniej także mikro i małe przedsiębiorstwa. Outdoor ma wiele zalet i jest wyjątkowo skuteczny, jeśli odpowiednio zaplanujemy działania reklamowe.

Outdoor, czyli reklama zewnętrzna (OOH) stanowi najstarszą i zarazem najpopularniejszą formę reklamy. Mimo to z biegiem lat znacznie się rozwinęła i obecnie dostępne są nowoczesne formy reklamy zewnętrznej – jak potykacze, banery, nośniki o zmiennym przekazie itd. Polega na wizualnej prezentacji treści, wykorzystując proste symbole i proste komunikaty. Reklama zewnętrzna ma prawie nieograniczony potencjał kreatywny.

Zasięg dotarcia reklamy stanowi bardzo ważny wskaźnik w branży reklamowej – trzeba o tym pamiętać, prowadząc wszelkie działania marketingowe. W kampanii OOH ważną rolę odgrywa rodzaj działań komunikacyjnych. Poniżej wymieniamy największe zalety reklamy outdoorowej.

Szeroki zasięg

Przede wszystkim reklama zewnętrzna wyróżnia się masowym zasięgiem oddziaływania – trwa 24 godziny na dobę, przez siedem dni w tygodniu, nie ma też możliwości jej wyłączenia. Outdoor widzi każdy, kto porusza się po mieście i zwraca uwagę na eksponowane wokół treści. Stała widoczność i bezpośrednie działanie skutkują wysokim zwrotem z inwestycji. Warto zastosować m.in. banery, plakaty, ale i ramki OWZ, które odgradzają plakat od otoczenia, zapewniając reklamie długą widoczność.

Przystępna cena

Co więcej, reklama zewnętrzna nie jest droga i można dzięki niej dotrzeć do szerokiego grona klientów. Nie wymaga dużych nakładów finansowych, a można w ten sposób stworzyć różne rodzaje gadżetów reklamowych, które będą docierały do szerokiego grona potencjalnych klientów.

Sprzedawaj obrazem

Wiadomo, że jemy oczami – dlatego reklama zewnętrzna sprawdza się m.in. w branży gastronomicznej i spożywczej. Równie skuteczna będzie w przypadku odzieży, kosmetyków, samochodów itd. – wszędzie, gdzie liczy się obraz, który ma zaprezentować produkt lub podkreślić jego cechy. Co wybrać? Między innymi potykacze reklamowe, stojaki z dwóch płyt połączonych górną krawędzią, których kształt przypomina literę A. Potykacze wystawiane są w alejkach handlowych itp.

Innowacyjne rozwiązania

Nowatorskie kampanie reklamowe opierają się w dużym stopniu na reklamie zewnętrznej. Outdoor wciąż się rozwija i zaskakuje pomysłami – nowoczesnym wykorzystywaniem tradycyjnych nośników, wykorzystywaniem innowacyjnych technologii i rozwiązań – jak np. nośniki o zmiennej ekspozycji itd.

Kampania rotacyjna czy wizerunkowa?

Aby zwiększyć zasięg prowadzonej kampanii, można zwiększyć budżet na reklamę albo skorzystać z opcji kampanii rotacyjnej, co oznacza zmianę nośników reklamowych już podczas trwania kampanii.

Planując kampanię, lepiej przeznaczyć więcej środków na działania, ale w krótszym czasie (np. 2-3 tygodnie), rozkładając je na większą liczbę nośników. Takie rozwiązanie przyniesie pozytywne efekty w kampanii. Jeśli jednak nastawieni jesteśmy na kampanię wizerunkową, powinniśmy działać odwrotnie – lepiej wybrać mniej nośników, ale zaplanować kampanię na dłużej.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here