Błędy, przez które Twój sklep traci klientów

Masz sklep, który w ostatnim czasie coraz bardziej zaczyna tracić klientów? Nie wiesz, z czego to wynika? Zatrzymaj się na moment i dokonaj analizy. Dzięki przyjrzeniu się każdemu aspektowi być może zobaczysz, w czym tkwi problem i będziesz w stanie go szybko wyeliminować. Przygotowaliśmy listę najczęstszych błędów, przez które właściciele sklepów tracą klientów.

Niska jakość produktów

Jeśli sprzedawane przez Ciebie produkty są niskiej jakości, to raczej trudno będzie przyciągnąć z ich pomocą klientów, aby dokonali zakupów w Twoim sklepie. Na przykład w sklepach spożywczych konsumenci coraz częściej poszukują produktów z dobrym, naturalnym i krótkim składem. Jeśli sprzedajesz jedynie wysokoprzetworzone towary, na pewno stracisz spore grono klientów.

Postaraj się zatem rozpocząć współpracę również z innymi dostawcami. Ciekawą opcją jest dobrze zaopatrzona hurtowania spozywcza. Przykładowo, jeśli Twoj sklep zajmuje się sprzedażą herbaty to warto jest brać dobry towar z dobrze zaopatrzonej hurtowni – najlepiej taką, dla której dystrybucja herbaty, czy innego poszukiwanego przez Ciebie towaru, będzie specjalnością. Twój sklep musi posiadać towar z najwyższej półki.

Zbyt wąski asortyment

Poza tym dzisiejsi klienci kochają pełne półki i spory wybór towarów. Dlatego koniecznie musisz zadbać o to, aby jeden produkt miał przynajmniej jeden lub dwa warianty kolorystyczne czy smakowe. Zbyt wąski asortyment jest częstym problemem osób, które dopiero otwierają sklep, jednak może doprowadzić do tego, że klienci już od początku zniechęca się do Twojej firmy.

Niedostosowanie produktów do potrzeb klientów

Analiza potrzeb i zachowań konsumentów jest bardzo ważna podczas wybierania asortymentu. Jeśli nie zwrócisz uwagę na to, jakich towarów tak naprawdę potrzebują Twoi klienci, to nie dziw się, że nie będą oni chętnie robić zakupów w Twoim sklepie.

Niezwracanie uwagi na sezonowość

Innym często występującym błędem, jest zapominanie o sezonowości produktów. Przez to, że nie jesteś w stanie zadbać o dostarczenie w Twoim sklepie sezonowych owoców i warzyw, latem produktów do opalania czy przed świętami dekoracji i lampek, to przegrywasz z konkurencją. Oczywiście sporym ryzykiem jest też opieranie całego lub większości asortymentu jedynie na produktach sezonowych. Może to spowodować, że przez większą część roku klienci nie będą robić zakupów w Twoim sklepie.

Brak reklamy

Poza tym tracisz potencjalnych klientów, kiedy nie inwestujesz w marketing. Pozycjonowanie, aktywność w Social Mediach, reklamy w radio czy nawet tworzenie ulotek to świetne sposoby na promocję Twojej firmy. Przestań łudzić się, że witryna sklepowa jest wystarczającym elementem, który zapewni Ci nieograniczoną liczbę klientów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here