Jak dobrać pojemność szamba?

0
szambo

W wielu miejscowościach w Polsce nie ma dostępu do stałej kanalizacji, co sprawia, że budując tam dom, trzeba skorzystać z możliwości założenia szamba. Na szczęście uproszczone wymagania formalne z reguły pozwalają przejść przez ten proces szybko i bez problemów. Jedną z istotnych informacji, jakie należy przesłać do urzędu, jest jednak wielkość zbiornika. Jak zatem dopasować ją do wielkości rodziny?

Budowa z uproszczoną procedurą formalną

W zależności od wielkości szamba, jego założenie wiąże się z uproszczoną albo bardziej skomplikowaną procedurą. Uproszczone procedury dostępne są dla osób, które decydują się na wielkość zbiornika poniżej 10 m3. Wówczas należy jedynie zgłosić plan jego budowy do odpowiedniego urzędu. Jeśli w ciągu trzydziestu dni nie wyrazi on odmowy, oznacza to, że można przystąpić do instalacji zbiornika.

Procedury nieco bardziej skomplikowane dotyczą jedynie szamba o pojemności większej niż 10 m3. W tym przypadku należy wystąpić z prośbą do starosty o możliwość jego instalacji. Dopiero wyraźna pisemna zgoda potwierdza, że taka budowa jest możliwa. Cała procedura, o ile zostaną spełnione wszystkie wymagania formalne, trwa zazwyczaj około dwóch miesięcy.

Względy formalne i praktyczne

Jak widać, kwestia wielkości szamba jest kluczowa ze względów formalnych, ponieważ pozwala uprościć i skrócić całą procedurę. Warto jednak pamiętać, że wielkość zbiornika wpływa też na kwestię korzystania z niego w praktyce.

W zależności od wielkości rodziny, konkretna pojemność zbiornika będzie się napełniała dłużej lub krócej. Szybkość tego napełniania determinuje z kolei, jak często należy je opróżniać, zamawiając w tym celu specjalny samochód. W praktyce przekłada się więc na koszty wywozu nieczystości.

Przyjmuje się, że optymalna częstotliwość wywożenia nieczystości to jeden raz w miesiącu, dlatego przydomowe szambo powinno posiadać taką wielkość, aby zapełniało się przez mniej więcej trzydzieści dni. Pozwoli to na łatwe zoptymalizowanie rachunków.

Jak zatem dobrać wielkość szamba?

Wielkość zbiornika na ścieki jest wprost proporcjonalna do ilości zużywane przez rodzinę wody. Na tę ostatnią wpływa kilka czynników. Po pierwsze, istotna jest liczba osób, które stale przebywają w domu. Po drugie, niemniej ważną kwestią są rodzinne przyzwyczajenia względem oszczędzania (lub nie) wody. Również stosowanie nowoczesnych rozwiązań z zakresu domowego AGD może zmienić nieco ilość zużytej wody i powstałych odpadów. Dlatego klasa sprzętów takich jak pralka i zmywarka powinny także być wzięte pod uwagę.

Czasem trudno jest oszacować w sposób indywidualny zużycie wody. Wówczas można przyjąć, że w rodzinie na jedną osobę przypada około 2-2,5 m3 wody miesięcznie. Można zakładać, że liczba powstałych ścieków jest identyczna. Teraz wystarczy przemnożyć liczbę członków rodziny przez to uśrednione zużycie.

Przykładowo można więc wyliczyć, że czteroosobowa rodzina zużywa około 8-10 m3 wody i produkuje tyle samo ścieków. W praktyce szambo o pojemności 10 m3 będzie więc dla niej optymalnym rozwiązaniem.

Takie (oraz większe lub mniejsze) zbiorniki można z łatwością znaleźć na stronie https://szamborambo.pl/.

Pozbądź się maku piaskowego dla dobra Twoich upraw

0
Pozbądź się maku piaskowego dla dobra Twoich upraw

Wyprzedzając fakty i poświęcając sprawom dbania o uprawę czas, unikniemy sytuacji podbramkowej, w której to rozrost chwastów sprawia nam kłopot.

Decydując się na wykorzystanie najlepszych środków przeznaczonych do ich usunięcia eliminujemy ewentualność wystąpienia podobnych komplikacji i strat.

Pozbądź się skutecznie chwastów z uprawy

Borykanie się z manualną walką z nimi na własną rękę to zupełna strata czasu. Należy utrzymać koncentrację na fundamentalnej kwestii dotyczącej sprawdzonych środków polecanych przez ekspertów – pozbądź się maku piaskowego dla dobra Twoich upraw wykorzystując specjalistyczne preparaty. Nie będzie zaskoczeniem stwierdzenie, że bez wstępnej znajomości kwestii tak fundamentalnych jak ich walory czy prawidła rolnictwa, będzie dużym wyzwaniem osiągnięcie zadowalającej rentowności i uniknięcie plag. Z tego względu będzie rozsądnym krokiem postawienie na możliwość wykorzystania omawianych tutaj opcji i zagwarantowanie sobie za ich sprawą tego, że pozbycie się maku piaskowego dla dobra Twoich upraw będzie łatwą sprawą. Przy całej pozornej prostocie ich użytku, doskonałe preparaty obmyślane są przez znakomitych specjalistów. Na specyfiki te składają się liczne komponenty co stanowi krok naprzód w stronę poprawy stanu uprawy. Ambitne cele dotyczące naszej pracy muszą być jednoznaczne z komplementarnymi wobec nich środkami, takimi jak chociażby właśnie umiejętność ochrony uprawy, za sprawą których będzie możliwe uniknięcie strat i komplikacji. O wiele lepiej wypadnie zainwestowanie w środki jakie spowodują, że będziemy mieli wszelkie racjonalne podstawy do spodziewania się tego, że uda się uniknąć kłopotów z jakością plonów. Jeżeli mamy już serdecznie dosyć godzenia się ze stratami wynikającymi z chwastów, to na pewno znajdą się stosowne metody pozwalające temu zaradzić – mowa tutaj o środkach takich jak przykładowo oferta niniejszego producenta oraz jego gama preparatów, o których więcej można dowiedzieć się poprzez chociażby odwiedzenie witryny mak piaskowy przedstawiającej cechy produktów.

Kryptowaluty

0
Kryptowaluty

W tym roku coraz więcej mówiło się o kryptowalutach, wirtualnych monetach o zmiennych i często wykładniczych wartościach. Czy kryptowaluty stanowią prawdziwą okazję rynkową?

Jak wysłać paczkę za granicę?

0
Jak wysłać paczkę za granicę

Rynek usług kurierskich przeżywa wzmożony rozwój, a czasy pandemii koronawirusa i społeczna izolacja sprawiła, że wysyłanie paczek stało się nierzadko jedyną opcją na nabywanie i dostarczanie określonych towarów. Co ciekawe, sektor handlowy, ale również klienci indywidualni coraz częściej wykazują potrzebę wysyłek paczek nie tylko na rynku lokalnym, ale również poza granice naszego kraju. Globalizacja daje przecież tak wiele możliwości.

Dlaczego warto korzystać z usług firm kurierskich?

Tradycyjne usługi pocztowe w zakresie wysyłki paczek poza terytorium naszego kraju już dawno odeszły do lamusa. I nie ma w tym nic dziwnego, bo przecież dzięki firmom kurierskim wysyłka paczek za granicę odbywa się teraz nie tylko szybciej, w pełnym komforcie dla obydwu stron całej „operacji”, ale i w znacznie niższej cenie.

Warto zaznaczyć, że na rynku tego rodzaju usług panuje dzisiaj ogromna konkurencja, a same firmy kurierskie dosłownie prześcigają się w ramach oferowania potencjalnym klientom atrakcyjnych warunków współpracy. Paczki odbierane są nawet tego samego dnia, a dostarczane w kolejnym dniu roboczym. Oczywiście, wiele zależy od lokalizacji dostarczenia, natomiast nie ma wątpliwości, że kurierzy pracują na całym świecie i dostarczą przesyłkę pod same drzwi w nawet najbardziej odległym zakątku. Cały proces nie trwa dłużej, aniżeli kilka dni.

Należy też wspomnieć o specjalnych warunkach w czasie pandemii koronawirusa. Kiedy zalecana jest społeczna izolacja, przesyłki realizowane są w sposób bezkontaktowy. Zamawiający usługę nie musi nawet wychodzić z domu, dokładnie tak samo jak adresat paczki.

Wysyłka paczki za granicę – jak to zrobić?

Firmy kurierskie ułatwiają dzisiaj swoim klientom nadawanie oraz odbiór paczek. Usługa może być realizowana online. W specjalnym formularzu za pośrednictwem internetu zaznacza się rodzaj paczki, jej gabaryty i inne specyficzne dane oraz wskazuje adres odbioru i dostarczenia. Płatność za usługę także przebiega poprzez bankowość mobilną.

Co więcej, klient firmy kurierskiej zyskuje dodatkowe bonusy. Dokładnie wie, na jakim etapie dostarczania znajduje się jego przesyłka. Otrzymuje powiadomienie, kiedy wyruszy w trasę, przekroczy granicę, znajdzie się w kraju docelowym oraz kiedy odebrał ją adresat. Przesyłki zagraniczne można ubezpieczać i dodatkowo zabezpieczać w transporcie, jeśli towar tego wymaga. Bez problemu udaje się nadawać paczki priorytetowe z ekspresowym czasem dostarczenia. Wszystko po to, by spełniać wygórowane dzisiaj oczekiwania klientów.

Co istotne, potencjalni klienci mają swobodny wybór w zakresie współpracy z konkretną firmą kurierską. W sieci dostępne są porównywarki tychże usług. Po wpisaniu w specjalny kalkulator specyfiki paczki oraz kraju docelowego dostarczenia ten wyliczy szacowane koszty i czas realizacji całego procesu. W ten sposób nadawca może wybrać firmę, która wyśle przesyłkę w najniższej cenie i szybko przy zachowaniu najwyższych standardów obsługi.

Atrakcyjne zapachy dla Ciebie

0
Atrakcyjne zapachy dla Ciebie

Niezależnie od tego czy mieliśmy w przeszłości okazję polegać na dobrych perfumach czy też raczej jest to dla nas zupełna nowość, zdecydowanie warto byśmy zapewnili sobie dobrze przemyślany w tej sferze wybór, który będzie jak najlepiej służył w naszej indywidualnej stylizacji i potrzebom.

Wybierz perfumy dostosowane do Ciebie

Decydując się na wykorzystanie perfum z górnej półki co prawda wydamy więcej, ale będziemy mogli też za ich sprawą uzyskać naprawdę wiele.

Perfumy dobrej klasy prezentują zupełnie inne charakterystyki jakościowe od tych, które są zdumiewające tanie. Cena perfum nie bierze się z niczego i dlatego też zdecydowanie warto jest wybrać takie rozwiązania, które posiadają ugruntowaną markę i pochodzenie od naprawdę dobrych projektantów jak i również firm, które cechują się dobrymi opiniami. Chodzi bowiem tutaj po prostu o to, że jeden flakon perfum zupełnie nie będzie równy zarówno w zakresie jakości jak i także wydajności drugiemu. Może się więc okazać, że jeden flakon dobrych perfum będzie wystarczył nam w zupełności na znacznie dłużej od takiego, który będzie miał wielokrotnie większą pojemność, lecz będzie pełen mieszanki niskiej klasy. Kiepskie perfumy tracą bardzo szybko swoją moc jak i również trzeba nakładać je wielokrotnie i powtarzać to wielokrotnie w ciągu dnia po to żeby mieć do czynienia z możliwością cieszenia się ich zapachem na bieżąco. Na szczęście zupełnie inaczej wygląda ten temat w przypadku w którym będziemy polegali na perfumach dobrej klasy, które nie będą trapione tego typu właśnie problematycznymi niedoróbkami. Wykorzystanie perfum z górnej półki pozwoli nam też oczywiście uzyskać dostęp do zupełnie innego spektrum zapachów. Wykorzystanie dobrej klasy perfum definitywnie powinno w związku z tym być domeną wszystkich osób, które pragną cieszyć się dobrymi zapachami, ponieważ niska jakość na pewno nie będzie mogła przynieść nam satysfakcjonujących wyników. Dlatego warto jest poświęcić nieco czasu na wybór firmy odpowiadającej za powstanie perfum, która ma dobrą renomę i wybrać no 5 chanel jakie doskonale się sprawdzą.

Błędy, przez które Twój sklep traci klientów

0
Błędy, przez które Twój sklep traci klientów

Masz sklep, który w ostatnim czasie coraz bardziej zaczyna tracić klientów? Nie wiesz, z czego to wynika? Zatrzymaj się na moment i dokonaj analizy. Dzięki przyjrzeniu się każdemu aspektowi być może zobaczysz, w czym tkwi problem i będziesz w stanie go szybko wyeliminować. Przygotowaliśmy listę najczęstszych błędów, przez które właściciele sklepów tracą klientów.

Niska jakość produktów

Jeśli sprzedawane przez Ciebie produkty są niskiej jakości, to raczej trudno będzie przyciągnąć z ich pomocą klientów, aby dokonali zakupów w Twoim sklepie. Na przykład w sklepach spożywczych konsumenci coraz częściej poszukują produktów z dobrym, naturalnym i krótkim składem. Jeśli sprzedajesz jedynie wysokoprzetworzone towary, na pewno stracisz spore grono klientów.

Postaraj się zatem rozpocząć współpracę również z innymi dostawcami. Ciekawą opcją jest dobrze zaopatrzona hurtowania spozywcza. Przykładowo, jeśli Twoj sklep zajmuje się sprzedażą herbaty to warto jest brać dobry towar z dobrze zaopatrzonej hurtowni – najlepiej taką, dla której dystrybucja herbaty, czy innego poszukiwanego przez Ciebie towaru, będzie specjalnością. Twój sklep musi posiadać towar z najwyższej półki.

Zbyt wąski asortyment

Poza tym dzisiejsi klienci kochają pełne półki i spory wybór towarów. Dlatego koniecznie musisz zadbać o to, aby jeden produkt miał przynajmniej jeden lub dwa warianty kolorystyczne czy smakowe. Zbyt wąski asortyment jest częstym problemem osób, które dopiero otwierają sklep, jednak może doprowadzić do tego, że klienci już od początku zniechęca się do Twojej firmy.

Niedostosowanie produktów do potrzeb klientów

Analiza potrzeb i zachowań konsumentów jest bardzo ważna podczas wybierania asortymentu. Jeśli nie zwrócisz uwagę na to, jakich towarów tak naprawdę potrzebują Twoi klienci, to nie dziw się, że nie będą oni chętnie robić zakupów w Twoim sklepie.

Niezwracanie uwagi na sezonowość

Innym często występującym błędem, jest zapominanie o sezonowości produktów. Przez to, że nie jesteś w stanie zadbać o dostarczenie w Twoim sklepie sezonowych owoców i warzyw, latem produktów do opalania czy przed świętami dekoracji i lampek, to przegrywasz z konkurencją. Oczywiście sporym ryzykiem jest też opieranie całego lub większości asortymentu jedynie na produktach sezonowych. Może to spowodować, że przez większą część roku klienci nie będą robić zakupów w Twoim sklepie.

Brak reklamy

Poza tym tracisz potencjalnych klientów, kiedy nie inwestujesz w marketing. Pozycjonowanie, aktywność w Social Mediach, reklamy w radio czy nawet tworzenie ulotek to świetne sposoby na promocję Twojej firmy. Przestań łudzić się, że witryna sklepowa jest wystarczającym elementem, który zapewni Ci nieograniczoną liczbę klientów.

Dlaczego nie wszystkim wychodzi w biznesie?

0
Dlaczego nie wszystkim wychodzi w biznesie

Prowadzenie biznesu to doskonały sposób na zostawienie po sobie czegoś więcej, niż większość z nas. Jednak nie każda osoba jest w stanie poradzić sobie z takim wyzwaniem. Czasami brakuje nam podstawowych umiejętności, czasami na rynku, który wybieramy, nie ma już dla nas miejsca, a czasami chodzi o konkurencję, która zrobi wszystko, żeby przejąć jak najwięcej klientów i nie dzielić się z nami zyskami.

W biznesie potrzebujemy konkretnych umiejętności

Wielu z nas może się mocno zdziwić, ale biznes to nie tylko ciężka praca na rzecz naszego klienta. To również powiększanie swojej wiedzy, szukanie okazji i wchodzenie we współprace. To koordynowanie naszej pracy na wielu różnych szczeblach naraz, a do tego samodzielne planowanie naszej pracy i brak stałego wynagrodzenia. Wiele osób taki zakres obowiązków przerasta. W końcu praca powinna polegać w pierwszej kolejności na pracowaniu, a kiedy musimy większą część naszego czasu przeznaczać na wypełnienia dokumentacji czy pisanie służbowych maili, całość traci w naszych oczach na atrakcyjności.

Zapominamy o mediach społecznościowych

W obecnych czasach świadomość marki na portalach społecznościowych jest kluczowa. To właśnie tam coraz więcej osób szuka inspiracji wnętrz lub modowych. Każdy przedsiębiorca powinien to wykorzystać i zarejestrować się na Instagramie i Facebooku. Zdobywając tam popularność, czyli licznych obserwujących jak i polubienia, nasza treść trafi do jeszcze większej widowni, a my zyskamy nie tylko ruch na stronie, ale również potencjalnych klientów.

Nie każda branża jest chłonna

Kiedy jesteśmy w czymś dobrzy, możemy chcieć zacząć pracować na swoim. Dzięki takiej decyzji nasze zarobki potencjalnie będą uzależnione tylko od naszego wkładu pracy, z czym przeważnie nie ma problemu i zadowolenia naszych klientów. Jednak pod uwagę trzeba wziąć też wiele innych czynników. Są takie branże, które bez problemu przyjmą wszystkie małe przedsiębiorstwa, które się w nich pojawią, ale są takie segmenty, gdzie żaden nowy przedsiębiorca nie przeżyje. Musimy mieć to na uwadze, kiedy chcemy założyć coś swojego, bo może się okazać, że utopimy pieniądze w biznes, który nie miał szansy na powodzenie.

Konkurencja zrobi wszystko, żeby nie oddać nam klientów

Konkurencja to zawsze problem na rynku, nawet jeśli nie wypowiada nam otwartej wojny i nie sąsiaduje z nami w bliskiej odległości. Ma nad nami jedną podstawową przewagę: działa na rynku dłużej niż my i ma już swoich klientów. Stali kliencie na pewno do nas nie przyjdą, chyba że z ciekawości, ale na nich raczej nie będziemy mogli liczyć. Do tego konkurencja może spokojnie pozwolić sobie na rabaty albo inne sposoby na przyciągnięcie do siebie nowych konsumentów, kiedy my w zasadzie możemy tylko czekać, aż ktoś zdecyduje się nam zaufać albo zostaniemy poleceni przez zadowolonego klienta.

Franczyza klubu fitness z trenerem personalnym

0
Franczyza klubu fitness z trenerem personalnym

Franczyza to coraz bardziej popularny sposób na prowadzenie własnego biznesu. Pozwala na znacznie łatwiejsze wejście na rynek niż klasyczne modele biznesu i odznacza się wieloma ułatwieniami, które przydadzą się szczególnie młodym przedsiębiorcom. Czy z jej pomocą można jednak stworzyć renomowany klub fitness? Oczywiście – podpowiemy ci, jak tego dokonać.

Niewielka kwota, która pozwoli ci wejść na rynek gospodarczy jako przedsiębiorcy

Pierwsza i najważniejsza cecha franczyzy to możliwość wejścia na rynek gospodarczy, otwarta nawet dla tych osób, które nie posiadają ogromnych sum albo nie mogą dostać większego kredytu bankowego. Dostępna franczyza do 50 tys zł zapewnia możliwości szerokiemu gronu osób, które chciałyby spróbować swoich sił na lokalnym rynku i może stać się pierwszym krokiem do znacznego poszerzenia działalności w kolejnych latach.

Co wiąże się z taką inwestycją? Franczyza w cenie do 50 tys zł, jaką oferuje MEON EMS, to sposób na otwarcie własnej, kameralnej siłowni z trenerem personalnym oraz nowoczesnym sprzętem. W skład pomocy oferowanej młodemu przedsiębiorcy wchodzą między innymi wszystkie niezbędne narzędzia administracyjne i marketingowe, a także materiały pomocnicze i wsparcie doświadczonych przedsiębiorców. Dzięki takiemu rozwiązaniu zdobywane jest odpowiednie know-how, które przekłada się następnie na rozwój biznesu. Z kolei dostarczone materiały marketingowe, takie jak ulotki, strona internetowa czy okleiny, to sposób na to, by szybko pokazać swoją przynależność do znanej i cenionej marki. Dzięki temu zdobycie klientów jest znacznie łatwiejsze, niż budowanie społeczności wokół zupełnie nowej firmy.

Jak wyglądają ćwiczenia w oferowanym systemie EMS?

Decydując się na franczyzę u MEON EMS, przedsiębiorca otwiera kameralne studio fitness, w którym główny nacisk kładziony jest na pracę z systemem elektrostymulacji mięśni. System ten oparty jest o wykorzystanie specjalnego kombinezonu, w którym umieszczone są elektrody. Po jego założeniu rozpoczynają się lekkie ćwiczenia fizyczne, które trwają około pół godziny. Już taki czas poświęcony dwa razy w tygodniu wystarcza, aby połączenie aktywności z elektrostymulacją przyniosło efekty porównywalne do codziennych, długich ćwiczeń!

Oferując swoim klientom system EMS, przedsiębiorca ma pewność, że gwarantuje im szybkie i widoczne gołym okiem rezultaty. Co więcej, jest to w pełni bezpieczny system, ponieważ opiera się o naukowo opracowane impulsy, które dopasowywane są do każdej osoby indywidualnie.

Trener personalny w systemie EMS

Jako przyszły przedsiębiorca musisz wiedzieć, że w systemie EMS koszt trenera personalnego jest od razu wliczony w koszt ćwiczeń, ponoszony przez twoich klientów. Dzieje się tak dlatego, że jego obecność jest niezbędna podczas całej sesji. To on dopasowuje impulsy do danej osoby, a także dobiera zestaw ćwiczeń, które będą najlepiej spełniać oczekiwania i możliwości ćwiczącego.

W efekcie franczyza studia EMS z trenerem personalnym to jedno z najbardziej nowoczesnych rozwiązań, pozwalających na zaoferowanie klientom unikatowej metody poprawy kondycji, siły i rzeźby ciała. Co więcej, dla samego nowego przedsiębiorcy to atrakcyjna możliwość, łącząca w sobie niewielki koszt i doskonały, ekskluzywny biznes.

Czy franczyza się opłaca?

0
Czy franczyza się opłaca

Wielu z nas znudzonych jest pracą na etacie. Można powiedzieć, że stale poszukujemy czegoś nowego i czegoś, co da nam większą swobodę działania. Każdy z nas choć raz miał pomysł na własny biznes, niemniej jednak zwykle otwarcie nowej działalności wiąże się z ogromnym ryzykiem.

Okazuje się, że marka w pierwszej kolejności musi zdobyć zaufanie wśród klientów, a także zyskać sobie ich przychylność. Promocja i jej rozpowszechnianie są jednym z najbardziej żmudnych działań, jakie stają przed nowym przedsiębiorcą. Z pomocą przychodzi więc biznes franczyzowy. Sprawdź czy taki sposób prowadzenia działalności się opłaca.

Koszty ponoszone na poczet franczyzy

Każda działalność, bez względu na jej charakter i późniejsze funkcjonowanie, a także zasady na jakich została założona, wiąże się pewnymi kosztami. Jest to swojego rodzaju inwestycja na poczet przyszłych korzyści. Jak wyglądają więc koszty, które wiążą się z działalnością na zasadzie franczyzy? Otóż można je podzielić na dwie kategorie:

  • koszty związane z samym rozpoczęciem działalności
  • koszty nazywane kosztami stałymi

Czym są więc koszty na rozpoczęcie działalności? Otóż możemy do nich zaliczyć wszystkie te wydatki, które związane są z wynajęciem lokalu, a także z zakupem lub wypożyczeniem niezbędnego sprzętu, w który ten lokal trzeba wyposażyć, oczywiście w zależności od branży w której planujemy rozpocząć działalność franczyzową. Cena lokalu będzie uzależniona w głównej mierze od jego metrażu, a także lokalizacji w której się znajduje. Trzeba także wziąć pod uwagę, że konieczne może być odpowiednie dostosowanie lokalu- szczególnie w przypadku franczyzy gastronomicznej, gdy każdy lokal ma być urządzony w ten sam sposób.

Poza ceną lokalu, jego odpowiednim przystosowaniem i wyposażeniem, należy także doliczyć wszystkie te wydatki, które związane będą z opłatą licencyjną. Oznacza to poniesienie kosztów za możliwość użytkowania logo i nazwy franczyzodawcy. Przejdźmy teraz do kosztów stałych. Do nich możemy zaliczyć przede wszystkim tak zwaną opłatę franczyzową, która zależy całkowicie od tego jaki jest zakres współpracy pomiędzy franczyzodawcą, a franczyzobiorcą. Dodatkowo możemy uwzględnić także opłaty ponoszone na poczet wynajętego lokalu jak np. czynsz i pozostałe media, a także opłaty związane z zakupem towarów.

Dodatkowe informacje: Jeżeli szukasz aktualnych informacji na temat rynku franczyzowego, sprawdź portal Franczyza w Polsce – dowiedz się więcej.

Zysk z działalności franczyzowej

Zysk przedsiębiorców działających na franczyzie jest zależny od wielu czynników. Zwykle wyróżnia się lokalizację danego punkty, a także docelową grupę klientów. Nie da się ukryć, że własna praca i wkład przedsiębiorcy, również będzie miał wpływ na zyski z franczyzy. Nie jest możliwe osiągnięcie sukcesu bez ciężkiej pracy i odpowiedniego zarządzania firmą.

Kolejno przychód będzie uzależniony od tego, jak długo lokal funkcjonuje. Z biegiem czasu, firma stanie się rozpoznawalna i popularna, a co za tym idzie będzie szybciej zyskiwała nowych, lojalnych klientów. Niemniej jednak, ciężko określić jednoznacznie jakie będą zyski z działalności franczyzowej. Na samym początku trzeba się liczyć z kosztami, które dzięki ciężkiej pracy i zaangażowaniu wrócą do nas nawet w podwójnej ilości.

Utylizacja oleju spożywczego w gastronomii – najważniejsze zalety

0
Utylizacja oleju spożywczego w gastronomii

Wśród polskich restauratorów stopniowo rośnie świadomość właściwego użytkowania tłuszczów roślinnych w kuchni. Niegdyś wiele punktów gastronomicznych – szczególnie tych oferujących dania typu fastfood – zbyt długo korzystało z oleju, co niekorzystnie odbijało się na zdrowiu konsumentów. Na szczęście czasy te już dawno minęły, a obecnie standardem w branży jest regularne zmienianie oraz profesjonalna utylizacja oleju spożywczego. Jakie są jej najważniejsze  zalety?

Dlaczego warto regularnie zmieniać olej do smażenia?

Gdy temperatura tłuszczów roślinnych przekracza 170-180 stopni Celsjusza, zaczynają się w nich wydzielać szkodliwe dla zdrowia substancje, spośród których najniebezpieczniejszą jest rakotwórcza akroleina. To właśnie dlatego olej roślinny używany do smażenia potraw należy regularnie wymieniać. Dbamy w ten sposób o bezpieczeństwo klientów restauracji, a także o serwowane potrawy – stary, przesmażony olej zmienia smak dań i wywołuje nieprzyjemny zapach, który może zniechęcić do zamówienia posiłku. Największe sieci fastfoodów takie jak McDonald’s czy KFC doskonale zdają sobie sprawę z kluczowego znaczenia oleju dla jakości ich dań, przez co codziennie zmieniają zużyty olej roślinny na nowy. Czynność ta jest jednak sporym problemem, szczególnie dla mniejszych firm, które nie za bardzo wiedzą, co zrobić ze starym olejem.

Utylizacja oleju roślinnego – dlaczego jest tak ważna?

Wiele osób nie przejmuje się specjalnie kwestią zużytego oleju roślinnego, który wylewa do zlewu lub kanalizacji. To duży błąd – tłuszcz gromadzi się potem w rurach, co może doprowadzić do zapchania się całego systemu kanalizacji. Może to doprowadzić do ogromnych strat finansowych, a także przestoju w działalności firmy. Warto też zwrócić uwagę na kwestie środowiskowe – utylizacja oleju pozwala na przerobienie go na nowy, wartościowy produkt (mydło, smary), dzięki czemu jesteśmy bardziej przyjaźni dla środowiska. Kwestia ta może okazać się ważnym czynnikiem marketingowym, który przyciągnie dodatkowych konsumentów.

Jak zutylizować olej spożywczy?

W przypadku knajp oraz restauracji samodzielna utylizacja oleju spożywczego jest trudnym i wymagającym procesem. Taki olej należy odkładać do zamkniętych pojemników, a następnie albo samodzielnie przerobić go na wartościowy produkt, albo oddać go do specjalnego punktu przyjmującego ten rodzaj odpadów spożywczych – więcej dowiesz się na stronie TrafinOil.pl. Łatwiejszą alternatywą jest skorzystanie z usług firmy zajmującej się utylizacją oleju spożywczego. Za odpowiednią opłatą odbierze ona zużyte olej i zajmie się procesem jego recyklingu. Większość tego typu przedsiębiorstw oferuje dla restauracji atrakcyjne pakiety abonamentowe, w ramach których olej jest odbierany i utylizowany w zależności od jego zużycia. Sam proces odbioru jest łatwy i polega na prostej wymianie zbiorników ze zużytym olejem na nowy. Nie jest potrzebna specjalistyczna wiedza albo skomplikowana infrastruktura, a korzyści są bardzo duże. Warto skontaktować się z firmą zajmującą się utylizacją oleju spożywczego i samodzielnie przekonać się o cenach oraz warunkach tej usługi.

ZOBACZ TEŻ